Content marketing som strategi

0

Hvad er content marketing?

Content marketing er processen med at skabe og distribuere værdifuldt, relevant og konsistent indhold med det mål at skaffe nye kunder. Content marketing forsøger at tiltrække “kunder for livet” — folk, der er så tilfredse med dit brand, at de ikke kan forestille sig at skifte.

Det første skridt i enhver marketingkampagne er at finde ud af, hvem dine kunder er, og hvad de vil have. For indholdsmarkedsførere er det ikke anderledes: Vi skal kende vores publikum for at kunne tale til dem effektivt. Du ville ikke planlægge en ferie uden at vide, hvor du ville hen, og hvor meget du var villig til at bruge; det samme gælder for content marketing: vi skal have et mål for øje, når vi planlægger og eksekverer en content marketing-strategi.

Da vi har med digitale og sociale medier at gøre, kan det være svært at vide, hvor man skal starte. Her er et kig på nogle af de vigtigste digitale statistikker for dette år:

80 % af marketingfolk bruger content marketing som en del af deres overordnede marketingstrategi

57 % siger, at blogging er den største contentmarketing-udfordring

81 % af marketingfolkene øgede deres content marketing-budget i 2014

67,2 % af marketingfolk øger det beløb, de bruger på originale forskningsrapporter i år

68,8 % øger deres budgetter til infografik/visualiseringer/datavisualiseringer, og 58,5 % vil investere mere i webinarer sammenlignet med 2014

Kun 19,4 % af marketingfolk siger, at de er effektive til at spore indholdsmarkedsføringsafkastet

Selvom dette kan virke skræmmende, så husk, at nøglen til contentmarketing er at styre forventningerne. Der er flere små trin, du kan tage for gradvist at forbedre din strategi og hjælpe dig med at holde styr på det hele.

Har du brug for hjælp til en markedsføringsstrategi?

 

Indholdsmarkedsføringsværktøjer til marketingfolk:

BuzzSumo giver brugerne mulighed for at se det mest populære indhold på nettet ved at analysere et domæne, et søgeord eller et emne. Derudover kan du sortere efter de fleste delte eller se influencers, der har delt det pågældende stykke indhold.

HubSpot er et værktøj, der hjælper bloggere og marketingfolk med at være mere produktive. Nogle af deres mest populære værktøjer inkluderer et e-mail-marketingprogram, en landingssidebygger og bloggingplatform.

Moz’ søgeordsforskningsværktøj hjælper brugere med at finde søgeord, som folk søger efter på Google og andre søgemaskiner. Værktøjet giver også dybdegående information om, hvor svært det ville være at rangere for det pågældende udtryk, hvilken slags indhold der allerede er derude, og domæneautoriteten. 

Disse værktøjer kan være en god investering, og pengene kan tjenes hjem igen.

Share.

Leave A Reply