Bureauverdenen kan godt være uoverskuelig. Der findes mange forskellige slags bureauer, hvor nogen kan det samme, og nogen kan noget helt andet end andre. Nogle bureauer arbejder specialiseret med ét område, mens andre ønsker at kunne tilbyde deres kunder at hjælpe med hele pakken.
For mange er det en fordel at have al deres markedsføring, branding, søgemaskineoptimering og hvad der ellers outsources, hos et bureau. Sådan en bred bue kan dog være svær at spænde over, og virksomhedens styrker kan risikere at blive udvandet, når virksomheden ønsker at kunne tilbyde deres kunder hele pakken. Med mange forskellige afdelinger i en virksomhed, er der meget kommunikation der skal glide problemfrit for at opgaverne kan klares bedst muligt, og der kan leveres en løsning der passer 100% til kunden.
Et digital marketing bureau som Media Group Worldwide er et såkaldt databaseret performancebureau. De arbejder hovedsageligt med marketing, inden for disciplinerne, brand-, præference- og konverteringsmarketing. Deres værktøjer inkluderer metoder der kan måles på, og forklares for kunden. Hvor nogle bureauer arbejder med produkter der er svære at tracke og måle på performance, arbejder MGWW ud fra en databaseret tilgang.
Dit valg
Det er naturligvis altid op til dig som kunde at vurdere hvad du går op i, når du hyrer et bureau ind til at klare en opgave for dig. Mange kan dog komme til at kigge lidt for meget på prisen. At spare, og gå med den billigste løsning kan være en stor risiko.
Er det et bureau du ikke har arbejdet med før, et bureau der ikke har erfaring og relevante cases de kan forevise, kan du risikere at ende med at bruge flere måneder på at få et produkt der ikke kan implementeres, ikke er kompatibelt eller simpelthen ikke fungerer. Derfor kan det godt betale sig at gå med et marketingbureau der ikke lige er det billigste.
Udover erfaring og relevante cases der giver en idé om bureauets kompetence, kan du også vælge et bureau der arbejder med data, for at komme frem til noget som der kan måles, og vurderes, ikke kun ud fra en mavefornemmelse, men også reelle resultater.
Der vil ofte være nogle aspekter af branding, marketing osv. der vil være svære at måle. De rette værktøjer og den rette implementering af bureauets arbejde vil dog altid være målbart til et vidst punkt. Nye markedsføringsplatformer og business managers tillader virksomheder at observere og analysere på næsten alt hvad de laver.